سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امکان مجدد برای ثبت نام کنکور 99 فراهم شد


 

  • امکان مجدد برای ثبت نام کنکور 99 فراهم شد

    سازمان سنجش آموزش کشور از امکان ویرایش اطلاعات ثبت نامی داوطلبان آزمون سراسری سال 1399 و همچنین ایجاد امکان برای ثبت نام آن دسته از داوطلبانی که در مهلت مقرر موفق به ثبت نام نشده‌اند، خبرداد.

    آفتاب‌‌نیوز :

    بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، کلیه داوطلبان ثبت نام کننده و متقاضیان ثبت نام در آزمون سراسری سال 1399 برای پذیرش در رشته های با آزمون در دوره های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور (آموزش از راه دور) و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند نسبت به ثبت‌نام و ویرایش اطلاعات اقدام کنند.

    بر این اساس و به منظور همراهی و مساعدت با داوطلبان ،تسهیلاتی برای ویرایش اطلاعات ثبت نامی داوطلبانی که قبلاً نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند و همچنین ایجاد امکان ثبت نام برای داوطلبانی که در مهلت مقرر موفق به ثبت نام نشده اند فراهم می شود که زمان و نحوه انجام آن طی اطلاعیه ای در هفته آخر اردیبهشت ماه اطلاع رسانی خواهد شد.

    امکان مجدد برای ثبت نام کنکور 99 فراهم شد




قیمت دلار و نرخ ارز آزاد در 24 فروردین 99


 

  • قیمت دلار و نرخ ارز آزاد در 24 فروردین 99

    به گزارش شفاف به نقل از باشگاه خبرنگاران بر اساس معاملات انجام شده در صرافی‌های مجاز امروز، (23 فروردین 99) هر دلار آمریکا به مبلغ 15 هزار و 600 تومان و هر اسکناس یورو به قیمت 17 هزار تومان معامله شدند.
    دلار و یورو نسبت به دیروز بدون تغییر در قیمت معامله شدند.

    دیروز دلار به قیمت 15 هزار و 600 تومان و یورو به نرخ 17 هزار تومان بود.

    شما می‌توانید جدیدترین قیمت ارز‌های پر متقاضی را در جدول ذیل مشاهده کنید:

    قیمت روز ارز در صرافی های مجاز
    ارز قیمت(تومان)
    دلارآمریکا 15.600
    یورو  17.000
    لیرترکیه 2.423
    پوند انگلیس 20.161
    درهم امارات 4.435
    یوان چین 2.312
    دلار کانادا 1.621
    ریال قطر  4.455
    دینار عراق 13
    دلار استرالیا 10.297



فائو: قیمت جهانی مواد غذایی افزایش یافت


 

  • فائو: قیمت جهانی مواد غذایی افزایش یافت

    به گزارش همشهری آنلاین، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در گزارش جدید خود از افزایش دوباره قیمت جهانی مواد غذایی خبر داد. طبق اعلام فائو، شاخص قیمت جهانی مواد غذایی در ماه ژانویه با افزایش 0.7 درصدی نسبت به ماه پیش از آن (دسامبر) به 182.5 واحد رسید. این رقم 11.3 درصد بالاتر از رکورد ثبت شده در ماه مشابه در سال گذشته میلادی است.

    به گزارش فائو، طی این دوره قیمت جهانی روغن‌های نباتی، شکر و گندم شاهد بیشترین میزان رشد بوده است.

    بر این اساس، شاخص قیمت جهانی روغن‌های نباتی فائو در ماه ژانویه سال 2020 نسبت به ماه پیش از آن 0.7 درصد افزایش یافت و به بالاترین میزان خود طی سه سال گذشته رسید. آمارهای فائو نشان می‌دهند که قیمت جهانی روغن پالم، سویا، آفتابگردان و کلزا همگی افزایش داشته‌اند.

    شاخص قیمت جهانی شکر فائو نیز در اولین ماه سال جاری میلادی رشدی 5.5 درصدی داشت که ناشی از کاهش پیش‌بینی‌ها نسبت به میزان تولید شکر در بسیاری از کشورهای عمده تولیدکننده این محصول بود.

    شاخص قیمت جهانی غلات فائو در ماه ژانویه نسبت به ماه پیش از آن 2.9 درصد افزایش یافت که ناشی از رشد قیمت گندم، ذرت و برنج بود.

    همچنین قیمت جهانی مواد لبنی در ماه ژانویه رشدی 0.9 درصدی داشت که تا حد زیادی ناشی از افزایش تقاضا برای واردات کره، پنیر و شیر خشک بود.

    اما در مقابل شاخص قیمت جهانی گوشت فائو پس از یازده ماه افزایش متناوب، کاهشی 0.4 درصدی را تجربه کرد. مسئله‌ای که ناشی از کاهش میزان خرید گوشت از سوی چین و دیگر کشورهای شرق آسیا همچنین افزایش صادرات محصولات گوشی از سوی تولیدکنندگان جهانی بود.   

    • برآورد جدید فائو از رکوردشکنی تولید غلات در سال 2019 میلادی

    فائو در جدیدترین گزارش خود برآورد کرد که میزان تولید جهانی غلات در سال 2019 میلادی به رکورد 2 میلیارد و 715 میلیون تن رسیده باشد، که افزایشی 2.3 درصدی نسبت به سال پیش از آن دارد.

    فائو همچنین پیش‌بینی خود از میزان مصرف غلات در سال زراعی 2020-2019 را تا رقم 2 میلیارد و 714 میلیون تن افزایش داد که نسبت به سال گذشته افزایشی 1.2 درصدی داشته است.

    همچنین انتظار می‌رود که میزان ذخیره جهانی غلات در پایان فصل زراعی سال جاری میلادی به 863.3 میلیون تن برسد که اندکی پایین‌تر از ابتدای سال زراعی خواهد بود. بر این اساس نسبت میزان ذخایر جهانی غلات به میزان مصرف جهانی غلات در سطح 30.9 درصد است که با توجه به سوابق تاریخی، نسبت قابل قبولی است.

    همچنین پیش‌بینی می‌شود که میزان تجارت جهانی غلات در سال جاری میلادی با افزایشی 2.3 درصدی به 420 میلیون تن برسد که دومین رکورد ثبت شده از ابتدای ثبت آمارها در این زمینه است. این افزایش تجارت تا حد زیادی ناشی از افزایش صادرات گندم از کشورهای اروپایی و اوکراین به کشورهای آسیایی است.




فیلم| سوخوی 57 رادارگریز بر فراز سوریه


 

  • فیلم| سوخوی 57 رادارگریز بر فراز سوریه

    به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی‌میل سوخوی 57 که شبیه هواپیمای رادارگریز J-20  چین است برای رویارویی با جنگنده رادارگریز F-22 رپتور آمریکا ساخته شده است.

    نیروی هوایی روسیه سفارش 76 فروند ا زاین هواپیماهای 120 میلیون پوندی را داده است. تا به حال 10 فروند از این هواپیمای جنگنده ساخته شده در کارخانه شرکت سوخوری در «کامسومولسک- نا آمور» ساخته شده‌اند، آزمایشهای پیش‌تولید و ارزیابی جنگی را گذرانده‌اند.

    برخی از هواپیماها در کارزار نظامی روسیه در سوریه به کار گرفته‌شده‌اند و تحول نهایی همه آنها تا سال 2028 طول می‌کشد.

    سوخوی 57 که یک جنگنده نسل پنجم است برای نابود کردن هر سه نوع هدف هوایی، زمینی و دریابی طراحی شده است. این هواپیما با سرعت مافوق‌صوت پرواز می‌کند، تسیلحاتش را درون بدنه‌اش جا می‌دهد، پوشش رادارگریز و پیشرفته‌ترین تجهیزات الکترونیکی را دارد.

    این هواپیما به داشتن قابلیت مانور بالا شهرت دارد، هر چند که اغلب جزئیات درباره آن فوق سری می‌ماند.




تراکم جمعیتی در بافت‌ فرسوده تهران 3 برابر متوسط شهر | معضل تیرهای چراغ برق در امدادرسانی محلات ناکارآمد!


 

  • تراکم جمعیتی در بافت‌ فرسوده تهران 3 برابر متوسط شهر | معضل تیرهای چراغ برق در امدادرسانی محلات ناکارآمد!

    به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سازمان نوسازی شهر تهران، کاوه حاجی علی‌اکبری، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در آیین انعقاد این تفاهم‌نامه، گفت: در تعاریف ارائه شده از بافت فرسوده، تمرکز روی کاهش آسیب‌پذیری در برابر زلزله است، اما هر چند تهدید زلزله از نظر تهدیدات بالقوه جدی باشد، موضوع آتش‌سوزی و حریق تهدیدی بالفعل است که به صورت مصنوع و روزمره با آن سر و کار داریم.

    مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: میانگین تراکم جمعیتی در بافت‌های فرسوده پایتخت 3 برابر متوسط شهر است و وقوع هر مخاطره‌ای چه طبیعی و چه مصنوعی در این بافت‌ها، تعداد بیشتری از شهروندان را درگیر خواهد کرد، لذا ضروری است با اولویت ویژه‌ای به این مهم پرداخته شود.

    علی‌اکبری با بیان این که موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده حتی در کشورهایی که از یکپارچه‌ترین ساختارهای مدیریت شهری بهره‌مند هستند، موضوعی فرابخشی تلقی می‌شود که نیاز به همکاری بین دستگاه‌های ذی‌نقش دارد، یادآور شد: برای این که این کار بصوت سیستماتیک اتفاق بیفتد و نهادینه شود، ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران راه‌اندازی شده که در 6 ماه گذشته جلسات آن بصورت مستمر با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد برگزار می‌شود.

    دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران با اشاره به این که در بسیاری از معابری که در جریان نوسازی تعریض شده‌اند، تیرهای چراغ برق در وسط و آکس گذر قرار گرفته‌اند و امکان دسترسی و امدادرسانی را محدود کرده‌اند، از جابجایی 200 تیر چراغ برق و نصب حدود 70 شیر هیدرانت در 6 ماه گذشته با استفاده از ظرفیت ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران خبر داد.

    مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که دوران مداخلات سخت‌افزاری در بافت‌های شهری به سر رسیده، بر ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین و روش‌های نرم‌افزاری در ارتقای ایمنی و کاهش خطرپذیری در بافت‌های فرسوده تأکید کرد و گفت: ضروری است در برخی از محلات فرسوده که امکان نوسازی، تعریض معابر و ... در آنها مهیا نیست، با حفظ وضعیت موجود به دنبال راهکارهای ارتقای ایمنی باشیم.

    بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده میان سازمان نوسازی شهر تهران و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، ایجاد بانک اطلاعاتی مشترک و هوشمندسازی نظام مدیریت جامع اطلاعات در حوزه ایمنی و توسعه محله‌ای، همکاری در تهیه و ترویج بسته‌های آموزشی به منظور افزایش آگاهی‌های عمومی شهروندان در خصوص ایمنی، همکاری در تدوین برنامه عملیاتی ایمنی و مدیریت بحران در محله‌های دارای بافت تاریخی، تولید و انتقال دانش کاربردی و اجرایی برای ارتقای ایمنی و کاهش آسیب‌پذیری در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد از جمله مهمترین محورهای همکاری مشترک این دو سازمان خواهد بود.