سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زبان رباتی جدید IBM که می‌تواند مواد شیمیایی خطرناک را بچشد


 

  • زبان رباتی جدید IBM که می‌تواند مواد شیمیایی خطرناک را بچشد

    به گفته یکی از محققان این پروژه Patrick Ruch: زبان انسان در تشخیص مایعات مختلف به خوبی عمل می‌کند. در صورتی که لزوما نمی‌تواند مقادیر دقیق یک ترکیب در مایع را تشخیص اما می‌تواند بارها و بارها یک مایع را تشخیص دهد. این همان موردی بود که ما در این پروژه تکرار کردیم.

    حسگر زبان ساخته شده توسط IBM را می‌توان مانند یک شناساگر در مایعات مختلف فرو برد. با استفاده از فناوری تطبیق الگو و یادگیری ماشین، هایپرتست می‌تواند ترکیبات موجود در مایعات گوناگون را تشخیص و با اطلاعات موجود در پایگاه داده مطابقت دهد.

    این دستگاه در یازدهمین کنفرانس جهانی روزنامه نگاران علمی در سوئیس به نمایش گذاشته و توانایی این دستگاه در تشخیص آب‌های مختلف نشان داده شد و نتایج آن دقیق و با ثبات بود. به گفته Ruch، ما توانستیم در این پروژه اطلاعات شناسایی مواد را به حالت دیجیتالی تبدیل کنیم. در صنایع آشپزی و غذایی می‌توان از این دستگاه برای تشخیص مواد موجود در آن و یکی بودن آن با برچسب مواد اولیه استفاده کرد. همچنین در صنایع غیرغذایی نیز می‌توان برای شناسایی مواد خام استفاده شده در آن استفاده کرد، برای مثال می‌توان از آن برای شناسایی مایعات زیستی مانند ادرار استفاده کرد. 

    mobygeek

    2121