سفارش تبلیغ
صبا ویژن

از دستگاه‌های هوشمند خانگی تا ساعت‌های چندکاره


 

  • از دستگاه‌های هوشمند خانگی تا ساعت‌های چندکاره

    به گزارش ایسنا، نمایشگاه "ایفا" یکی از قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های صنعتی در آلمان است. نمایشگاه ایفا یکی از قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های الکترونیک و لوازم خانگی است که از سال 1924 تا 1939 هر ساله برگزار می‌شد اما این نمایشگاه از سال 1950 طوری برنامه‌ریزی شد که هر دو سال یک بار برگزار شود و این روند تا سال 2005 نیز ادامه داشت اما از سپتامبر همان سال به روند سابق برگشت و اکنون این نمایشگاه هر سال در برلین آلمان برگزار می‌شود.

    امسال نیز نمایشگاه ایفا2019  از روز 6 سپتامبر در شهر برلین آلمان آغاز شد و روز 11 سپتامبرپایان یافت.

    این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی را در اختیار شرکت‌های مختلف قرار می‌دهد تا آخرین محصولات خود را در معرض دید بازدید کنندگان پرشمار نمایشگاه قرار دهند. به دلیل پوشش گسترده رسانه‌های آلمانی و تبلیغات گسترده، ایفا توانسته‌ است به یک نمایشگاه بین‌المللی تبدیل شود و نوآوران و شرکت‌های بزرگ را به سمت خود جلب کند.

    در این گزارش قصد داریم چند فناوری کاربردی و جالبی که در این نمایشگاه رونمایی شد را نمایش داده و معرفی کنیم.

    1. دستگاه‌های امنیت داخلی

    شرکت فرانسوی "نتاتمو" (Netatmo) طی این نمایشگاه از نسخه بروز شده دوربین امنیتی داخلی هوشمند خود رونمایی کرد.

    در ابتدا اگر به دستگاه سمت راست توجه کنید می‌توانید حسگر در و پنجره‌های هوشمند نتاتمو را مشاهده کنید. این وسیله همراه با یک شتاب سنج و مغناطیس سنج عرضه می‌شود که می‌توانند انواع خاصی از حرکات را تشخیص دهند و تفاوت بین کسی که در حال کوبیدن به در است را با کسی که در حال شکستن درب است را نمایان کند .

    همچنین این ابزار مجهز به یک قطب نما است که می‌تواند تشخیص دهد آیا در یا پنجرها در حال باز یا بسته شدن هستند یا خیر. نکته قابل توجه این است اگر دستگاه‌های مذکور حرکات خاصی را در مناطق مختلف خانه شناسایی کنند، پیام‌هایی را به گوشی کاربر ارسال خواهند کرد. دوربینی که در وسط تصویر قرار دارد به هوش مصنوعی مجهز است و توانایی تشخیص چهره را نیز دارد. با داشتن قابلیت تشخیص چهره می‌تواند کاربر و افراد غریبه را شناسایی کند. این دوربین به خاطر داشتن توانایی شنیداری هوشمند می‌تواند علائم هشدار دهنده‌ای مانند دود یا مونواکسید کربن را تشخیص دهد.

    2. محافظ آب

    شرکت "او" (Eve) اخیرا محافظ‌های مجهز به حسگری را توسعه داده است که می‌تواند به کاربران در مواقعی مانند آب گرفتگی منازل کمک بسیاری کند. علاوه بر آن هنگامی که کابران در خانه نیستند می‌توانند به راحتی و تنها با نصب این محافظ از آسیب وارده به خانه خود جلوگیری کنند. درون این محافظ حسگری تعبیه شده که در صورت تشخیص آب زنگ آن با صدای بلند روشن می‌شود و یک هشدار به تلفن کاربران ارسال می‌شود.

    3. لامپ قابل کنترل

    ادیسون با اختراع لامپ حبابی کمک بزرگی به بشریت کرد. این لامپها کاربرهای بسیاری دارند اما در برخی موارد به نظر می‌رسد نور آنها بسیار زیاد است اما دیگر جای نگرانی نیست چراکه شرکت "فیلیپس هو" (Philips Hue) اخیرا لامپ‌های حبابی را توسعه داده است که کاربران می‌توانند به راحتی و تنها با گوشی هایشان نور این لامپ‌ها را تنظیم کنند.

    4. هدفون‌های" FWD-01 " آدیداس

    کمپانی "آدیداس" با همکاری شرکت "زوند" موفق به توسعه هدفون‌های جدیدی شده اند. هدفونهای بی سیم مذکور FWD-01 نام داشته و قیمت آنها 149 دلار است. قسمت سر این هدفونها مغناطیسی هستند و بنابراین کاربران می‌توانند به راحتی آنها را بدون هیچ ترسی از گم شدن به دور گردن خود بیاندازند. باهر شارژ می‌توان تا بیش از 16 ساعت از این هدفون‌ها استفاده کرد.

    5. ایرباد "آکی"

    شرکت "آکی" (Aukey) اخیرا ردیاب تناسب اندام  مجهز به دو ایرباد بی سیم  توسعه داده است. ردیاب مذکور دارای صفحه نمایش لمسی و یک مچ بند پلاستکی متصل است. با هر بار شارژ میتوان تا یک هفته از این ردیاب استفاده کرد. عمر باتری ایربادها 5.5 ساعت است و ضد عرق هستند.

    6. ساعت هوشمند آرمانی

    شرکت ایتالیایی" آرمانی" (Armani) نیز در این نمایشگاه از ساعت هوشمند خود موسوم به" Emporio Armani Smartwatch 3 "رونمایی کرد. کاربرانی که به دنبال یک ساعت مناسب برای فعالیت‌های ورزشی در رنگ‌های متنوع هستند این ساعت برای‌آنها مناسب است. این ساعت دارای پوششی آلومینومی در رنگهای آبی، سبز، نارنجی، نقره ای و زرد است که البته بند تمام رنگ‌های این ساعت مشکی است. این ساعت مجهز به تراشه 3100 ، مانیتور ضربان قلب ، جی.پی.اس و تراشه ان‌اف‌سی است. با استفاده از بلندگو ، کاربران میتوانند به راحتی توسط این ساعت با افراد تماس گرفته و یا تماس آنها را پاسخ دهند. ساعت مذکور در ماه اکتبر و با قیمت 350 دلار عرضه خواهد شد.

    7. ساعت هوشمند هوآمی

    شرکت "هوآمی" (Huami) نیز طی این نمایشگاه از ساعت هوشمند خود موسوم به" Huami AmazFit GTS" رونمایی کرد. یکی از نکاتی که این ساعت را منحصر به فرد ساخته شباهت ظاهری این ساعت به اپل واچ است. با هر بار شارژ میتوان تا 2 هفته از این ساعت استفاده کرد. همچنین ساعت یاد شده دارای 12 حالت مختلف ورزش ، حسگر نظارت بر ضربان قلب 24/7 ، جی.پی.اس ، تراشه ان‌اف‌سی و ردیاب خواب است.  ساعت هوشمند " Huami AmazFit GTS"بسیار سبک است و تنها 24 گرم وزن دارد و در رنگ‌های مختلفی از جمله مشکی ، نقره ای ، طلایی و صورتی با بندهای سیلیکونی عرضه می‌شود.