سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چه کسانی بیشتر در معرض گرمازدگی هستند؟


 

  • چه کسانی بیشتر در معرض گرمازدگی هستند؟

    هرساله بیش از 600 نفر در اثر گرمای شدید در آمریکا جان خود را از دست می‌دهند. اکثر این بیماری‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که بدن سعی در خنک کردن خود دارد. تعرق سیستمی است که بدن برای خنک کردن از آن استفاده می‌کند. اما این روش همیشه پاسخگو نیست، در آب و هوای مرطوب این سیستم به مشکل بر می‌خورد. 

    به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، افراد مسن، نوجوان و افرادی که دارای بیماری‌های شدید و روانی هستند در خطر بیشتری نسبت به سایرین برای ابتلا به بیماری‌های مرتبط با گرما قرار دارند. 

    به گفته متخصصین دانستن نشانه‌های گرمازدگی برای هر فرد بسیار ضروری است. این علائم عبارتند از: تعریق بیش از حد، حالت تهوع، سرگیجه، تشنگی شدید، تنفس بسیار سریع و ضربان قلب بالا. در صورت بروز این علائم هرچه سریع‌تر کار خود را رها کرده و از آن شرایط آب و هوایی دور شوید.
    هنگامی که یک فرد به گرمازدگی دچار می‌شود، دمای بدن او از 40 درجه بیشتر و علائمی مانند سردرگمی، بی‌حوصلگی، پوست خشک، از دست دادن هوشیاری و تشنج در او پدیدار می‌شود. 

    اگر مجبور هستید که بیرون و در زیر آفتاب کار کنید، متخصصین راهکارهای را برای جلوگیری از گرمازدگی به شما پیشنهاد می‌کنند. پوشیدن لباس‌های سبک و رنگی و غیر چسبان، کار کردن در ساعاتی که هوا خنک‌تر است می‌تواند بسیار موثر باشد و از همه مهم‌تر، آب بنوشید و بدن خود را هیدراته نگه دارید. نوشیدن مقدار کافی آب و مایعات از غلیظ و تیره شدن ادرار جلوگیری می‌کنند. 

    healthline

    2121